Monday, November 9, 2009

di depan.


Saat saya berduka, saya lupa pada DIA
Yang sebenarnya selalu ada untuk saya
Bukan hanya saya, tapi kita semua.

Saat saya berduka juga, saya rasakan kosong tiada berongga
Yang sebenarnya selalu sahaja DIA ada
Untuk saya dan kita semua.

Saat saya berduka, saya rasakan jalan tertutup kejap buat saya
Yang sebenarnya saya lupa
DIA ada di depan sana
Menunggu saya dan kita semua, merintih mendongak, bersujud pada-NYA.

Saat saya berduka, saya hilang punca
Yang sebenarnya dalam jiwa adalah kata nista yang saya sendiri cipta
Menidakkan DIA Yang Maha Kuasa.

Saat saya berduka, serasa saya mahu sahaja menutup cerita
Semuanya yang pernah saya cipta dan reka
Kerana di dalam saya bolong tidak lagi bermakna
Semuanya hasil ciptaan saya.

Saya lupa, setiap kali saya berduka
Sebenarnya DIA ada untuk saya dan kita semua.
Saya lupa, setiap kali saya berduka
Saya rasakan jalan tertutup buat saya.
Begitu juga dengan hidup saya
Tiada makna dan tiada pemiliknya.

Saya lupa, bahawa di depan saya ada DIA
Yang sebenarnya lebih mendengar dari segalanya.

No comments: